خواص پسته و بادام

هم پسته و هم بادام دارای خواص بی شماری هستند. در ادامه گلچینی از خواص پسته و سپس خواص بادام را مرور می شوند. پسته سرشاز از فیتواسترول و همچنین فیبرهای غذایی زیاد و آنتی اکسیدان های فراوان است . اگر پسته را به اندازه میل کنید نه تنها کالری زیادی دریافت نمی کنید بلکه اسیدهای چرب خوبی عایدتان می شود.

پسته برای مقابله با بیماری های قلبی

حدود 90 درصد چربی های موجود در پسته جزو چربی های اشباع نشده ای هستند که کلسترول خون را کاهش داده و به این ترتیب خطر بیماری های قلبی و عروقی را نیز پایین می آورند . از این گذشته پسته حاوی پتاسیم نیز است. این ماده معدنی به تنظیم فشار خون کمک می کند. در نهایت باید بدانید که پسته حاوی پولیفنول است. پولیفنول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که خواص مفیدی برای حفظ سلامت قلب دارند.

پسته برای مقابله با استرس

اگر در طول زمستان به دلیل سرما و کمبود نور خورشید افسرده شده اید، اگر فشار کارتان زیاد است و احساس شادابی تان را از دست داده اید پسته را دریابید. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که پسته تاثیر خوبی برای مقابله با اثرات منفی استرس دارد. به خاطر اینکه حاوی آنتی اکسیدان های بی شماری مانند رسوراتول (همان آنتی اکسیدان موجود در بادام هندی)، لوتئین، کرستین یا نارنژنین است. این آنتی اکسیدان های قوی می توانند اثرات شوم و منفی استرس را از بین ببرند. اگر به ایام عید بسنده نکرده و هر روز چند عدد پسته میل کنید می توانید با استرس های تان مقابله کنید. البته توصیه می کنیم در ایام عید هم در مصرف پسته زیاده روی نکنید. به خاطر این که مصرف زیاد این ماده غذایی کالری زیادی دارد. علاوه بر این باید بدانید که پسته منبع منیزیم نیز است. منیزیم یک ماده ضد استرس فوق العاده است و می تواند فشار خون را تنظیم کند .

سرشار از فیبر

پسته یکی از آجیل های سرشار از فیبر است. در واقع 28 گرم پسته 3 گرم فیبر غذایی دارد. این مقدار فیبر حدود 12 درصد نیاز روزانه ما را تامین می کند. این میزان فیبر دو برابر بیشتر از فیبر موجود در گردو بوده و برابر با فیبر همین میزان جو دو سر است. فیبرها نقش مهمی در عبور دادن مدفوع از روده ها دارند. به خاطر اینکه آب را جذب کرده و باعث افزایش انقباض روده مـی شوند و فـعالیت بـاکتری های کـولون را بیشتر می کنند.